1. Hem
  2. Hjalp
  3. Kundinformation Och Sakerhet
  4. Vad Ar Id Stold

Vad är ID-stöld?

ID-stöld, eller ID-kapning, är när någon annan utger sig för att vara du, med avsikt att få ekonomisk vinning. Det kan tex vara att ansöka om lån eller kreditkort, eller beställa varor i ditt namn.Det viktigaste du kan göra för att minska risken för att bli utsatt för ID-stöld är att ALDRIG dela din BankID eller lösenord med någon annan.Vi har samlat tips, och information om olika bedrägerityper, här.Om du misstänker att du har blivit utsatt för ID-stöld hos Morrow Bank, är det viktigt att du gör detta:- Kontakta oss! Ring kundservice på telefon 08 403 096 00- Kontakta din huvudbank för att spärra ditt BankID- Gör en polisanmälan- Kontakta UC för att spärra kreditupplysning- Fyll i formuläret för ID-stöld och skicka in till oss på fraudSE@morrowbank.com

Om du har ett Morrow Bank Mastercard ingår en ID-skyddsförsäkring i kortet, det kan du läsa mer om här.