Till dig som är nybliven lånekund från Lunar:

Har du frågor om ditt lån, din faktura eller annat?

Frågor och svar

Allt du undrar över

Vi hjälper dig gärna! Om du inte hittar svaret själv här är du välkommen att kontakta oss. Du som redan är kund hos oss får snabbast svar genom att skicka ett meddelande i brevlådan på Mina Sidor.

Just nu undrar många över...

Vi kan tyvärr inte visa kontoutskriften för oktober just nu. Du har däremot möjlighet att ladda ner en fil (csv) med dina transaktioner på sidan Transaktioner.

Ja, det kan du! Du upprättar e-fakturan i din huvudbank, där du väljer e-faktura för Morrow Bank lån eller Morrow Bank Mastercard.
Tänk på att beloppet som faktureras endast är ett minimibelopp som du själv kan justera innan betalning. För att amortera på ditt lån måste du göra en större inbetalning än minimibeloppet, hur mycket du vill betala väljer du själv. Det gör du genom att ändra beloppet på fakturan innan du godkänner den för betalning i din huvudbank.

På Mina Sidor ser du om du har tillgänglig kredit i din låneram för Flexibelt Lån, och det är också där du kan göra uttag. Logga in på Mina Sidor, gå till Betala/ Överför, och välj beloppet du önskar få utbetalat till ditt registrerade konto. Observera att nya uttag från kreditramen inte är möjligt om du har slarvat med betalningarna till oss.

Troligen var förra månadens inbetalning försenad, och därmed inte registrerad hos oss vid månadsskiftet när fakturainformationen tas ut. Därför innehåller din påminnelsefaktura ett dubbelt minimibelopp, alltså för två månader.
Om du vet att du betalade för sent, och att detta troligen är anledningen till dubbelfakturerat belopp, korrigerar du själv summan vid betalning såhär:
Använd informationen på senaste fakturan, men dra bort beloppet du betalade in sent förra månaden (registrerat efter månadsskiftet) från beloppet på påminnelsefakturan.Du använder alltid samma plusgiro och personliga OCR-nummer för inbetalning.

Ja, det får du.

Kontakta oss

Du som redan är kund hos Morrow Bank kontaktar oss enkelt via brevlådan på Mina Sidor.
Kundservice
08 403 096 00
Måndag - Fredag (09 - 14)
Lördag - Söndag och helgdag (stängt)

Spärra kreditkort
08 580 996 99
Dygnet runt, hela året
Du kan också spärra kortet själv på Mina Sidor och i appen.

Aktivera digital plånbok
08 580 996 99
Dygnet runt, hela året
Ringer du från utlandet? Lägg till landskod +46 framför numret