
Tillgänglighetsutlåtande
Senast uppdaterad: 14 november 2025
Ansvarig organisation: Morrow Bank ASADetta utlåtande ämnar beskriva hur vi uppfyller kraven enligt lag, EU:s direktiv 2019/882 om tillgänglighetskrav för produkter och tjänster (”Tillgänglighetsdirektivet”) och den lokala lagstiftning som implementerar direktivet. Den beskriver också hur vi kontinuerligt förbättrar tillgängligheten i våra digitala kanaler.
Lysaker Torg 35, 1366 Lysaker, NorgeE-post: kundservice@morrowbank.com
Telefon 08 403 096 00
Ansvarig organisation: Morrow Bank ASADetta utlåtande ämnar beskriva hur vi uppfyller kraven enligt lag, EU:s direktiv 2019/882 om tillgänglighetskrav för produkter och tjänster (”Tillgänglighetsdirektivet”) och den lokala lagstiftning som implementerar direktivet. Den beskriver också hur vi kontinuerligt förbättrar tillgängligheten i våra digitala kanaler.
Hur vi arbetar med tillgänglighet
Tillgängligheten har bedömts genom intern granskning, av kvalificerad personal med erfarenhet och expertis inom området, baserad på WCAG 2.1 och EU:s tillgänglighetsdirektiv. Nästa planerande uppdatering sker den 2 januari 2026.- Vi använder semantisk HTML och ARIA-attribut där det behövs.
- Webbplatsen är responsiv och fungerar på olika enheter och skärmstorlekar.
- Kontraster och färger är valda för att uppfylla WCAG-standard.
- Bilder har alternativa texter.
- Navigering kan göras med tangentbord.
- Du kan lyssna på webplatsen med uppläsningsverktyg.
Våra tjänster och tillhandhållande
Morrow Bank tillhandahåller följande tjänster:- Privatlån
- Kreditkort
- Betalningar och betalkonton
- Sparkonton
- Betalskyddsförsäkring
Tillgänglighetsstatus
Uppfattningsbar: Innehållet ska kunna ses eller höras av alla- Alla bilder ska ha beskrivande alt-text.
- Textkontrast uppfyller minimikraven
- Videor har textning och ljudbeskrivning.
- Innehåll kan förstoras upp till 200 % utan förlust av funktion.
- Språk och formuleringar ska inte vara för komplicerade eller svåra att förstå.
- Alla funktioner skal vara tillgängliga via tangentbord.
- Fokusmarkering skal vara tydlig.
- Inget innehåll blinkar mer än 3 gånger per sekund.
- Språk är korrekt angivet i HTML.
- Formulär har tydliga etiketter och felmeddelanden.
- Koden är kompatibel med skärmläsare.
- ARIA-attribut används korrekt.
Bedömning:
- Webbplatsen uppfyller till största del WCAG 2.1 nivå A och AA.
Vi strävar efter att ha en designprocess och implementeringsprocess som tar hänsyn till WCAG-krav och säkerställer att våra webbplatser, ansökningsblanketter och internetbank är tillgängliga för alla. - Vi har några kända brister som vi arbetar med att åtgärda, se avsnittet Kända brister.
Kända brister
Innehåll som inte är helt tillgängligt- Vissa bilder saknar korrekt alt-text.
- Vissa kontraster mellan text och bakgrund är otillräckliga.
- Zoomning kan leda till att viss information försvinner.
- Vissa PDF-dokument är inte fullt tillgängliga för skärmläsare.
- Videoinnehåll saknar textning och alternativ beskrivning.
- Kontrastnivåer i vissa grafiska element är lägre än rekommenderat.
Åtgärdsplan
Kända brister har identifierats, dokumenterats och beskrivits, och vår IT-avdelning behandlar dem löpande för korrigering och publicering.Vi planerar också en ny fullständig granskning av våra webbplatser och appar före sommaren 2026.Om du stöter på problem eller vill rapportera brister
Om du upptäcker problem som inte är beskrivna här, eller anser att vi inte uppfyller lagkraven, uppskattar vi om du tar kontakt med oss.Morrow Bank ASALysaker Torg 35, 1366 Lysaker, NorgeE-post: kundservice@morrowbank.com
Telefon 08 403 096 00