BankID
Du beställer BankID hos din bank. Kontakta din bank för mer information eller läs mer på BankIDs hemsida.Gå till frågan
Om du har förlorat din mobila enhet där du har ett aktivt BankID ska du spärra det omgående. Detsamma gäller om du har blivit utsatt för bedrägeriförsök. Kontakta den bank som har utfärdat ditt BankID för att lägga spärr.Gå till frågan
Ditt BankID är personligt och ska under inga omständigheter delas med någon annan. Du ska heller aldrig signera med ditt BankID på uppmaning av någon annan.
Om du signerar något med ditt BankID är det jämförbart med en signatur för hand på papper, vilket gör dig ansvarig.Gå till frågan
Om du signerar något med ditt BankID är det jämförbart med en signatur för hand på papper, vilket gör dig ansvarig.Gå till frågan
Om du upplever problem när du försöker signera genom din telefon, testa i första hand att byta till en vanlig dator för att genomföra signeringsprocessen. Du kan även testa med en annan webbläsare, tex Firefox eller Chrome.
Misstänker du att det är problem med ditt BankID, se BankIDs frågor och svar.Gå till frågan
Misstänker du att det är problem med ditt BankID, se BankIDs frågor och svar.Gå till frågan
Morrow Bank App
Ja, du kan ladda ner och spara fakturan direkt från appen.För att göra det väljer du 'Se faktura' och därefter 'Förhandsvisa PDF-faktura'. Därifrån kan du välja att ladda ner/ spara fakturan.Gå till frågan
Oftast beror inloggningsproblem på att du har gjort ändringar för identifiering i din telefon, som inte överensstämmer med det som sparats i appen.Det kan också bero på tillfälligt fel med internetuppkoppling eller kontakt med BankID.Vi rekommenderar att du kontrollerar så att appen är uppdaterad till senaste version. Om dina inloggningsproblem kvarstår kan du även prova att radera appen och installera den på nytt.Gå till frågan
Om du har betalat minst det belopp som är 'Minimum att betala' på din faktura, kommer betalningsstatus i appen att visa fakturan som betald.För att få full översikt på hur mycket du har kvar att betala på din faktura ber vi dig logga in på Mina Sidor i internetbanken.Gå till frågan
Kortet spärrar du enkelt i appen genom att trycka på fliken 'Kort', och därefter 'Mitt kreditkort' som du hittar under knappen med de tre prickarna överst till höger.Du kan också spärra och öppna ditt kort dygnet runt på Mina Sidor, eller genom att ringa vår kundservice på telefon 08 403 096 00.(Spärrtjänst direkt: +371 670 969 03)Gå till frågan
Nej du kan inte betala fakturan i appen, men du kan kopiera betalningsinformationen från appen för att kunna limma in i mobilbanken där du gör din betalning. Gå till frågan
I dagsläget måste du gå in via Mina Sidor för att använda dina bonuspoäng, men vi jobbar för att få in den funktionen i appen också.Gå till frågan
Ja, har du ett Morrow Bank Mastercard får du oftast en automatisk förfrågan i appen om att lägga till Apple Pay/ Google Pay.Gå till frågan
Alla kunder med lån, kreditkort eller sparkonto hos Morrow Bank kan använda vår app. Du kan även använda den om du gjort köp hos komplett.se och valt att betala med faktura.Genom appen får du enkel tillgång till bland annat kontodetaljer, transaktionsöversikt och fakturaöversikt.Gå till frågan
Morrow Bank app finns tillgänglig för både iOS och Android och du hittar den kostnadsfritt i App Store och Google Play.Gå till frågan
Vi utvecklar hela tiden appen efter våra kunders behov och önskemål, så du kommer att upptäcka nya funktioner framöver.I dagsläget är de grundläggande funktionerna på plats i appen, vilket gör att du bland annat kan se kontodetaljer för aktuella produkter, transaktionsöversikt och dina fakturor.Vid översikten av ditt kreditkort eller lån kan du till exempel se både hur mycket du har använt och hur mycket du har tillgängligt av din totala kredit.Gå till frågan
Mina Sidor
Du loggar enkelt in på Mina Sidor med hjälp av BankID eller mobilt BankID.Tryck här för att komma till inloggning.Gå till frågan
Kontrollera först att du har skrivit rätt kod i ditt BankID. I fall ditt BankID är spärrat ber vi dig ta kontakt med den bank som har utfärdat ditt BankID för att få hjälp.Om ditt BankID inte fungerar kan du försöka med att radera webbhistoriken, eller prova en annan webbläsare. Du hittar mer information på BankIDs hemsida.
Gå till frågan
Gå till frågan
Alla inbetalningar visas på Mina Sidor.Om du har betalat fakturan innan förfallodatum kommer inbetalningen att vara synlig på fakturans förfallodatum. Ändra ”till datum” i söket när du står på ”kontohändelser” vid slutet av innevarande månad för att få fram din inbetalning.Gå till frågan
Du kan skicka säkert meddelande till banken via meddelandefunktionen på Mina Sidor. Där kan du även skicka dokument med känslig information i de tillfällen det är aktuellt.Gå till frågan
Kontakta oss
Du som redan är kund hos Morrow Bank kontaktar oss enkelt via brevlådan på Mina Sidor.Kundservice
08 403 096 00Måndag - Fredag (09 - 14)
Lördag - Söndag och helgdag (stängt)
Spärra kreditkort
08 580 996 99Dygnet runt, hela året
Du kan också spärra kortet själv på Mina Sidor och i appen.
Aktivera digital plånbok
08 580 996 99Dygnet runt, hela året
Ringer du från utlandet? Lägg till landskod +46 framför numret
08 403 096 00Måndag - Fredag (09 - 14)
Lördag - Söndag och helgdag (stängt)
Spärra kreditkort
08 580 996 99Dygnet runt, hela året
Du kan också spärra kortet själv på Mina Sidor och i appen.
Aktivera digital plånbok
08 580 996 99Dygnet runt, hela året
Ringer du från utlandet? Lägg till landskod +46 framför numret