Jag har blivit utsatt för ID-stöld, vad ska jag göra?
Om du misstänker att du har blivit utsatt för ID-stöld hos Morrow Bank, är det viktigt att du gör detta:- Kontakta oss! Ring kundservice på telefon 08 403 096 00- Kontakta din huvudbank för att spärra ditt BankID- Gör en polisanmälan- Kontakta UC för att lägga en spärr mot kreditupplysning hos kreditupplysningsbolagen, www.minuc.se/bedragerisparr samt sergel.se.- Vi rekommenderar också att du spärrar på din folkbokföringsadress hos både skatteverket.se och adresslaset.se.- Ladda ner och fyll i formuläret för ID-stöld, och skicka in till oss på fraudSE@morrowbank.com
För fler tips och råd rekommenderar vi att du går in på polisenshemsida, https://polisen.se/utsatt-for-brott/olika-typer-av-brott/bedrageri/identitetsintrang/
För fler tips och råd rekommenderar vi att du går in på polisenshemsida, https://polisen.se/utsatt-for-brott/olika-typer-av-brott/bedrageri/identitetsintrang/