- Hem
- Hjalp
- Faktura Och Betalning
- Jag Har Betalat Varfor Har Jag Fatt Paminnelsefaktura Med Dubbelt Belopp
Jag har betalat, varför har jag fått påminnelsefaktura med dubbelt belopp?
Troligen var förra månadens inbetalning försenad, och därmed inte registrerad hos oss vid månadsskiftet när fakturainformationen tas ut. Därför innehåller din påminnelsefaktura ett dubbelt minimibelopp, alltså för två månader.
Om du vet att du betalade för sent, och att detta troligen är anledningen till dubbelfakturerat belopp, korrigerar du själv summan vid betalning såhär:
Använd informationen på senaste fakturan, men dra bort beloppet du betalade in sent förra månaden (registrerat efter månadsskiftet) från beloppet på påminnelsefakturan.Du använder alltid samma plusgiro och personliga OCR-nummer för inbetalning.
Om du vet att du betalade för sent, och att detta troligen är anledningen till dubbelfakturerat belopp, korrigerar du själv summan vid betalning såhär:
Använd informationen på senaste fakturan, men dra bort beloppet du betalade in sent förra månaden (registrerat efter månadsskiftet) från beloppet på påminnelsefakturan.Du använder alltid samma plusgiro och personliga OCR-nummer för inbetalning.