Jag har en OBEHÖRIG transaktion på mitt kort. Vad gör jag?
Om du upptäcker en transaktion eller en handlare som är helt okänd för dig och du varken känner igen beloppet, har varit i kontakt med handlaren eller ingått någon överenskommelse som skulle resultera i en transaktion, är det viktigt att agera snabbt.
1. Spärra kortet omedelbart
Om du misstänker att transaktionen är obehörig måste du spärra kortet så snart som möjligt. Det kan du göra på något av följande sätt:
För att vi ska kunna inleda utredning och bedöma en reklamation gällande bedrägeri behöver vi en bekräftelse på att ärendet har polisanmälts.
3. Upprätta reklamation
Logga in på Mina sidor, välj Kreditkort och fliken Reklamation. Fyll i formuläret och bifoga nödvändig information och dokumentation. Du kommer att få ett kvitto på reklamationen i brevlådan på Mina Sidor/ i appen.
1. Spärra kortet omedelbart
Om du misstänker att transaktionen är obehörig måste du spärra kortet så snart som möjligt. Det kan du göra på något av följande sätt:
- Via Mina Sidor
- I Morrow-appen
- Genom att ringa vår spärrtjänst, 08 580 996 99, dygnet runt
- Genom att ringa kundservice, 08 403 096 00 (mån - fre 9.00 - 14.00)
För att vi ska kunna inleda utredning och bedöma en reklamation gällande bedrägeri behöver vi en bekräftelse på att ärendet har polisanmälts.
3. Upprätta reklamation
Logga in på Mina sidor, välj Kreditkort och fliken Reklamation. Fyll i formuläret och bifoga nödvändig information och dokumentation. Du kommer att få ett kvitto på reklamationen i brevlådan på Mina Sidor/ i appen.