Välkommen till Morrow Bank
Detta bör du veta
Viktig information om din september-faktura
Vill du göra en inbetalning, använder du betalningsuppgifterna (konto- och OCR-nummer) som du hittar på din faktura eller inne på Mina Sidor under Lån.
Oavsett vad du väljer kommer det inte att kosta dig något extra. Gör du en inbetalning väljer du själv om du vill betala in samma belopp som du betalade till Qliro förra månaden eller en annan summa som passar dig bättre.
Här har vi samlat några vanliga frågor och svar som vi tänker kan vara bra att ha vid övergången från Qliro till Morrow Bank.
Har du inte autogiro, kan du söka efter ”Morrow Bank - BG 169-0858” för att upprätta autogiroavtalet i din huvudbank. Oberservera att autogirot träder i kraft månaden efter att du har upprättat avtalet.Du som har haft autogiro hos Qliro får information om status på din överföring av autogirot inom ett par veckor. Jag vill ha e-faktura, hur gör jag?
Du upprättar e-faktura i din huvudbank, där du väljer e-faktura för Morrow Bank lån. Observera att du måste avsluta eventuellt autogiro för att kunna upprätta e-faktura.
Tänk på att beloppet som faktureras endast är ett minimibelopp som du själv kan justera innan betalning. Logga in på Mina Sidor för att se din faktura.När kommer faktura för lånet?
Din faktura blir tillgänglig inne på Mina Sidor och i Morrow Bank appen i början av varje månad och du får då notifikation på e-post.
Har du valt autogiro eller e-faktura får du inget besked från oss, men från banken där betalningen görs enligt valda inställningar. Du kan däremot alltid se dina fakturor på Mina Sidor och i appen.Är det några ändringar i min avbetalningsplan?
Din avbetalningsplan är inte förändrad, men eftersom vi inte fakturerar något belopp i september blir sista betalningsmånad framflyttad, om du inte väljer att göra en egen inbetalning.När är förfallodatum för betalning?
Förfallodatum för ditt lån är alltid den 27 varje månad.Vilket konto- och OCR nummer ska jag använda vid inbetalning?
Betalningsuppgifterna ser du på din nya faktura, som du får i början av september. Kom ihåg att uppdatera eventuellt sparad betalningsinformation i din huvudbank.Var kan jag hitta min avbetalningsplan?
Du kan hitta din betalningsplan genom att logga in på Mina Sidor; gå till sidan för ditt lån och scrolla längst ned på sidan.Kan jag få ett kvitto för min inbetalning?
För närvarande erbjuder vi tyvärr inte det.Jag betalade in till Qliro efter den 26/8, vad händer med den betalningen?
Gjorde du en inbetalning till Qliro efter den 26 augusti, kommer den betalningen att föras över till oss. Betalning till Qliro efter den 10 september blir avvisad. Du kommer att motta faktura med ny betalingsinformation från Morrow Bank i början av september.Kan jag göra en extra inbetalning, eller betala ett större belopp på min faktura?
Ja, du kan använda betalningsinformationen på din faktura och själv välja ett större belopp än det vi fakturerar. Jag har ett Flexibelt lån hos er sedan tidigare, kan jag slå ihop inbetalningarna?
Ditt överflyttade lån och lånet du har hos oss sedan tidigare är olika lånetyper, och vi kan därför inte fakturera dem ihop.Varför har jag fått en Låneskyddsförsäkring?
Vi önskar att våra kunder ska ha möjlighet att säkra betalningen för sitt lån, i det tillfälle det uppstår sjukdom eller annat som försvårar ekonomin. I och med överflyttningen av ditt lån fick du tre månader kostnadsfri Låneskyddsförsäkring om du uppfyllde teckningsreglerna för försäkringen.
Vi kommer att påminna dig på e-post innan den kostnadsfria perioden löper ut och du kan när som helst säga upp försäkringen att upphöra omedelbart. Kommer det ske en förändring på min nuvarande ränta?
Räntan är flytande och kan variera i takt med förändringar på upplåningskostnader, den ekonomiska marknaden samt beslut som fattas av Sveriges Riksbank.Kan jag se mina tidigare fakturor någonstans?
För att hitta tidigare fakturor behöver du kontakta Qliro.Varför måste jag svara på frågor om hur mina pengar ska användas?
Vi som bank är, tillsammans med andra finansiella företag, skyldiga att veta hur våra kunder använder bankens produkter och tjänster.
Du kan uppdatera din information på Mina Sidor, det tar bara två minuter.Var kan jag uppdatera mina samtycken för råd och erbjudanden via e-post och sms från Morrow Bank?
Du uppdaterar information på Mina Sidor, där du väljer Min profil i menyn. Kom ihåg att spara dina ändringar. Jag fick ett meddelande om att mina kontaktuppgifter är ändrade, vad gör jag?
I samband med förberedelser inför överföringen från Qliro till Morrow Bank skickades ett automatiskt sms och e-post om ändrade kontaktuppgifter felaktigt ut. Du behöver inte oroa dig, kontaktinformationen vi har om dig är samma som den du har haft hos Qliro.
Fler vanliga frågor och svar hittar du på våra hjälp-sidor, där du också hittar information om hur du bäst kontaktar oss. Kundservice har öppet måndag till fredag (09:00 - 14:00).
Lördagar, söndagar och helgdagar håller vi stängt.
Du kanske undrar över...
Jag vill ha autogiro, hur gör jag?Har du inte autogiro, kan du söka efter ”Morrow Bank - BG 169-0858” för att upprätta autogiroavtalet i din huvudbank. Oberservera att autogirot träder i kraft månaden efter att du har upprättat avtalet.Du som har haft autogiro hos Qliro får information om status på din överföring av autogirot inom ett par veckor. Jag vill ha e-faktura, hur gör jag?
Du upprättar e-faktura i din huvudbank, där du väljer e-faktura för Morrow Bank lån. Observera att du måste avsluta eventuellt autogiro för att kunna upprätta e-faktura.
Tänk på att beloppet som faktureras endast är ett minimibelopp som du själv kan justera innan betalning. Logga in på Mina Sidor för att se din faktura.När kommer faktura för lånet?
Din faktura blir tillgänglig inne på Mina Sidor och i Morrow Bank appen i början av varje månad och du får då notifikation på e-post.
Har du valt autogiro eller e-faktura får du inget besked från oss, men från banken där betalningen görs enligt valda inställningar. Du kan däremot alltid se dina fakturor på Mina Sidor och i appen.Är det några ändringar i min avbetalningsplan?
Din avbetalningsplan är inte förändrad, men eftersom vi inte fakturerar något belopp i september blir sista betalningsmånad framflyttad, om du inte väljer att göra en egen inbetalning.När är förfallodatum för betalning?
Förfallodatum för ditt lån är alltid den 27 varje månad.Vilket konto- och OCR nummer ska jag använda vid inbetalning?
Betalningsuppgifterna ser du på din nya faktura, som du får i början av september. Kom ihåg att uppdatera eventuellt sparad betalningsinformation i din huvudbank.Var kan jag hitta min avbetalningsplan?
Du kan hitta din betalningsplan genom att logga in på Mina Sidor; gå till sidan för ditt lån och scrolla längst ned på sidan.Kan jag få ett kvitto för min inbetalning?
För närvarande erbjuder vi tyvärr inte det.Jag betalade in till Qliro efter den 26/8, vad händer med den betalningen?
Gjorde du en inbetalning till Qliro efter den 26 augusti, kommer den betalningen att föras över till oss. Betalning till Qliro efter den 10 september blir avvisad. Du kommer att motta faktura med ny betalingsinformation från Morrow Bank i början av september.Kan jag göra en extra inbetalning, eller betala ett större belopp på min faktura?
Ja, du kan använda betalningsinformationen på din faktura och själv välja ett större belopp än det vi fakturerar. Jag har ett Flexibelt lån hos er sedan tidigare, kan jag slå ihop inbetalningarna?
Ditt överflyttade lån och lånet du har hos oss sedan tidigare är olika lånetyper, och vi kan därför inte fakturera dem ihop.Varför har jag fått en Låneskyddsförsäkring?
Vi önskar att våra kunder ska ha möjlighet att säkra betalningen för sitt lån, i det tillfälle det uppstår sjukdom eller annat som försvårar ekonomin. I och med överflyttningen av ditt lån fick du tre månader kostnadsfri Låneskyddsförsäkring om du uppfyllde teckningsreglerna för försäkringen.
Vi kommer att påminna dig på e-post innan den kostnadsfria perioden löper ut och du kan när som helst säga upp försäkringen att upphöra omedelbart. Kommer det ske en förändring på min nuvarande ränta?
Räntan är flytande och kan variera i takt med förändringar på upplåningskostnader, den ekonomiska marknaden samt beslut som fattas av Sveriges Riksbank.Kan jag se mina tidigare fakturor någonstans?
För att hitta tidigare fakturor behöver du kontakta Qliro.Varför måste jag svara på frågor om hur mina pengar ska användas?
Vi som bank är, tillsammans med andra finansiella företag, skyldiga att veta hur våra kunder använder bankens produkter och tjänster.
Du kan uppdatera din information på Mina Sidor, det tar bara två minuter.Var kan jag uppdatera mina samtycken för råd och erbjudanden via e-post och sms från Morrow Bank?
Du uppdaterar information på Mina Sidor, där du väljer Min profil i menyn. Kom ihåg att spara dina ändringar. Jag fick ett meddelande om att mina kontaktuppgifter är ändrade, vad gör jag?
I samband med förberedelser inför överföringen från Qliro till Morrow Bank skickades ett automatiskt sms och e-post om ändrade kontaktuppgifter felaktigt ut. Du behöver inte oroa dig, kontaktinformationen vi har om dig är samma som den du har haft hos Qliro.
Andra undrar också över...
Fler vanliga frågor och svar hittar du på våra hjälp-sidor, där du också hittar information om hur du bäst kontaktar oss. Kundservice har öppet måndag till fredag (09:00 - 14:00).
Lördagar, söndagar och helgdagar håller vi stängt.