A computer and a waterbottle placed on a desk in front of a window.
  1. Hem
  2. Forsakring
  3. Anmal Skada

Försäkring - anmäl skada

Här ser du hur du anmäler skada för de olika produkterna.

Om skadan gäller Låneskydd/ Betalskydd:

Vid arbetslöshet eller helt nedsatt arbetsförmåga:Har du en betalskyddsförsäkring och vill anmäla arbetslöshet eller helt nedsatt arbetsförmåga till BNP Paribas Cardif, är det enklast att göra detta digitalt: För att anmäla skada/ ansöka om ersättning, tryck här.För att skicka in dokument vid pågående ärende, tryck här.Vill du hellre skicka in skadeanmälan via brev, måste du fylla i ett av skadeformulären nedan och skicka in det.Obs. skadebehandlingen tar något längre tid när det skickas per post.
Vid kritisk sjukdom eller dödsfall:Dödsfall och sjukdom som definieras som kritisk ska anmälas via skadeblankett nedan.Skadeblankett för lån:
Skadeblankett för kreditkort:Adress till BNP Paribas Cardif hittar du lite längre ned på sidan.

Om skadan gäller Köpskydd:

När det gäller en skada som omfattas av köpskyddsförsäkringen, kontaktar du BNP Paribas Cardif via e-post eller telefon.Kontaktinformation till BNP Paribas Cardif:E-mail: info@bnpparibascardif.seTelefon: 020 52 52 56Hemsida: www.bnpparibascardif.seBNP Paribas Cardif
Box 24110
400 22 Göteborg

Om skadan gäller reseförsäkring:

Är det en reseförsäkring du ska anmäla skada för är det Gouda försäkring som hjälper dig vidare.Du anmäler skadan till Gouda digitalt:
Skadeanmälan online

Kontakt vid akut skada på resa:
Goudas Alarmcentral
Telefon: +45 33 15 60 60Telefon: +45 33 15 60 61E-post: alarm@gouda-rf.se
Kontakt när skadan inte är akut:
Gouda Reseförsäkring
SkadeavdelningenTelefon: +46 (0)8 615 28 00E-post: claims@gouda-rf.seHemsida: www.gouda-rf.se

Om skadan gäller ID-skydd:

Det är cxLoyalty, som på vägnar av Gouda, hanterar skador som täcks av denna försäkringen.cxLoyalty kontaktar du på telefon: +47 66 98 66 02.De är tillgängliga dygnet runt - 365 dager om året.(ID-skyddsförsäkringen är aktiv t.o.m. 2024.06.30)